Внутрішня SEO оптимізація сайту в 2024

Внутрішня SEO оптимізація сайту в 2024 для пошукової системи Google

1994

Внутрішня SEO оптимізація сайту в 2024 для пошукової системи Google

Внутрішня SEO оптимізація сайту - це комплекс дій відповідно до вимог пошукових систем, які потрібно провести на сайті для покращення його позицій у пошуковій видачі.

У цій статті ми постараємося висвітлити основні методи внутрішньої SEO оптимізації сайту у 2024 році.

Перед початком потрібно провести його . Без цього ефект від зовнішнього просування () буде на порядки менші.

Не має особливого значення, чи робите ви оптимізацію сайту для США, Європи, Росії або України, під пошукову систему Google або Яндекс, процес буде ідентичний. Звичайно є деякі відмінності у роботах над різними сайтами, але ця відмінність у роботах більшою мірою визначає тематика сайту та його структура (інтернет магазин, сайт візитка, корпоративний сайт тощо).

Як самостійно зробити SEO оптимізацію сайту та перевірити його відповідність вимогам пошукових систем Ви дізнаєтесь із цієї статті.

10 Етапів внутрішньої оптимізації сайту

 

Аналіз просуваного сайту, тематики та сайтів конкурентів

Після надання клієнтом усіх доступів від сайту SEO-оптимізатор розпочинає аналіз товарів та послуг сайту, аналіз сайтів конкурентів, а також складає список робіт, які необхідно провести в першу чергу.

Завдання SEO-оптимізатора на початковому етапі

  • На основі пошукової видачі та інструментів Serpstat провести аналіз видимості сайту за ВЧ, СЧ та НЧ запитами.
  • Провести аналіз топ-10 сайтів конкурентів у пошуковій видачі Google для розуміння, які фрази варто просувати.
  • Провести аналіз зовнішніх посилань топ-10 сайтів конкурентів для розуміння конкуренції за тими чи іншими запитами.
  • Провести аналіз поточного движка сайту (CMS), щоб переконатися, що він відповідає всім необхідним технічним вимогам.

Після перегляду сайтів лідерів ринку SEO-фахівець створює список необхідного функціоналу, який повинен бути присутнім на сайті, що просувається, пропонує додатковий функціонал для поліпшення поведінкових факторів сайту. На цьому етапі стає зрозумілим, чи є сенс залишатися на поточному движку сайту або відразу варто переходити на новий. Багато CMS не дозволяють якісно реалізувати фільтри (специфікації) на товарах, генерувати необхідні URL і мета теги на сторінках тощо. глухий кут. Виходом з якого буде наддорогі доробки CMS або перехід на новий двигун з повторним проведенням робіт з SEO.

Створення SEO-ядра сайту, заповнення мета тегів

SEO ядро сайту

На підставі статистики пошукових запитів, Serpstat, Yandex Wordstat, інструменту для підбору ключових слів Google Ads та аналізу сайтів конкурентів SEO-оптимізатор збирає, розподіляє по групам (кластерам) та створює семантичне ядро. SEO-ядро сайту - це розподіл фраз, що просуваються по сторінках сайту.

SEO ядро потрібне для:

  • розуміння яких фраз потрібно просувати
  • заповнення мета тегів
  • створення Н-тегів (заголовки H1-H3)
  • додавання підпису до картинок (теги alt)
  • написання текстів на сторінках, що просуваються
  • створення якісної перелінковки сайту

Як самостійно заповнити meta title, description та keywords читайте у статті .

Створення унікального контенту, написання SEO текстів

тексти та унікальний контент

Весь контент на сайті має бути унікальним. Найпростіший метод створення такого – рерайт інформації з сайтів конкурентів та інших сайтів у мережі. Важливо, що не можна розміщувати свій контент на інших сайтах (каталогах, рекламних майданчиках, соц. мережах тощо), т.к. пошукова система може вважати розміщений текст унікальним, а текст на вашому сайті немає. Не рекомендуємо розміщувати на своєму сайті контент із чужих сайтів. Алгоритм Google Panda може оштрафувати сайт шляхом застосування санкцій у вигляді зниження позицій за неунікальний контент. Унікальність контенту має бути вищою за 80%.

Якщо ви виявили на своєму сайті неунікальний контент, то потрібно вибрати і застосувати один із таких варіантів:

  • Зробити контент унікальним.
  • Закрити від індексації сторінки з контентом, що дублюється.
  • Розмістити тег rel canonical для вказівки пошукових систем канонічних сторінок.

Як самостійно написати текст читайте у статті .

Дублі сторінок та як з ними боротися

Дублі сторінок сайту

Майже всі движки сайтів створюють сторінки, на які можна потрапити вводячи різні шляхи - це дублі сторінок. Найбільш популярними дублями головної сторінки є:

  • http://yoursite.com/index.php
  • http://yoursite.com/index.html
Щоб зрозуміти є такі дублі на вашому сайті - просто впишіть в адресний рядок, після назви сайту, наступне: "index.php" або "index.html". Якщо вказаним шляхом сайт автоматично не переадресує на головну сторінку або не видасть 404 помилку і сторінка відкриється, значить потрібно видалити такі дублі налаштувавши 301 редирект.

Ще одним варіантом дублювання всіх сторінок на сайті може бути доступність сайту по www і без www:

  • http://yoursite.com
  • http://www.yoursite.com
Рекомендуємо робити редирект з www на без www, т.к. пошукові системи люблять короткі URL шляху.

Мапи сайту html та xml

Мапи сайту html та xml

Для покращення та прискорення індексації сайту пошуковими системами вам потрібні мапи сайту. Вони повідомляють пошуковій системі весь список сторінок сайту, які потрібно індексувати. Існують 2 види карток сайту:

  • HTML карта сайту - потрібна більше для сайтів зі складною структурою. Посилання на неї найчастіше розміщують вгорі сайту. При натисканні відвідувач переходить на html сторінку з розгорнутою структурою категорій/розділів тощо.
  • XML мапа сайту - потрібна виключно для пошукових систем. Найчастіше розміщується за адресою http://yoursite.com/sitemap.xml. Після створення такої карти потрібно додати її до інструментів для вебмайстрів Google та Яндекс. Це значно прискорить індексацію сторінок сайту пошуковими системами.

Перелінковування сторінок сайту

Створення посилань на сторінках сайту

Перелінковка (від англійського слова link) – це зв'язування сторінок сайту посиланнями. Вона потрібна для перерозподілу ваги на сайті і надання сторінкам більшої ваги, що просуваються. Найчастіше посилання ставляться з менш популярних сторінок сайту на більш популярні сторінки. Перелінковка ділиться на внутрішню та зовнішню:

  • Зовнішня перелінковка - це посилання з вашого сайту на інші сайти.
  • Внутрішня перелінковка - це посилання з одних сторінок вашого сайту на інші сторінки вашого сайту.

Створення правильної перелінкування це досить складний процес. Він залежить від типу сайту, що просувається (інформаційний, інтернет магазин, сайт візитка і т.д.) і конкуренції в тематиці. Ставити посилання на сторінки сайту можна в ручному режимі (якщо на сайті мало сторінок) або автоматично, з використанням скриптів (якщо на сайті багато сторінок).

Варто зазначити, що не має сенсу на одній сторінці ставити більш ніж одне посилання на сторінку, що просувається, т.к. пошукові системи враховують вагу лише одного посилання.

Мікродані та мікроформати: Мікророзмітка Schema.org та Open Graph

Мікророзмітка дозволяє пошуковим системам краще аналізувати та якісніше виводити інформацію з вашого сайту. За допомогою мікроданих можна робити більш привабливі сніпети для користувачів, що значно підвищує клікабельність (CTR) ваших оголошень у пошуковій видачі. Мікророзмітка проставляється у вигляді тегів, які помітні у вихідному коді сторінки. Ці теги допомагають пошуковим роботам зрозуміти яка інформація знаходиться на сторінці, про що інформація на сторінці: про товари, послуги, захід, відгуки тощо.

Open Graph (OG) розмітка - дозволяє будь-якій веб-сторінці стати повноцінним об'єктом у соціальних мережах, а також впливає на результати пошукової видачі та дозволяє змінити текст і картинку, коли ви ділитесь посиланням у месенджерах (Viber, Skype тощо). На практиці OG розмітка – це кілька рядків мета тегів, які потрібно впровадити на кожну сторінку сайту. Саме ця інформація визначає як виглядатиме ваша сторінка в месенджерах та соціальних мережах.

Ось основні теги Open Graph, які потрібно використовувати:

  • "og:locale" — мову сайту, для сайтів російською пишемо "ru_RU".
  • "og:type" — тип сторінки (стаття, новина, відео, категорія тощо).
  • "og:title" — заголовок сторінки.
  • "og:description" — опис сторінки (виводиться при формуванні попереднього посилання).
  • "og:url" — посилання на поточну сторінку.
  • "og:image" — посилання на картинку, яка відображатиметься.
  • "og:site_name" — назва сайту.

Оптимізація вихідного коду та Pagespeed

Швидкість завантаження сторінок Pagespeed

Навіть якщо ваш сайт є ідеальним з точки зору краси та зручності використання, володіє всім необхідним функціоналом і контентом, але при цьому гальмує і сторінки вантажаться повільно, то ні користувачам, ні пошуковим системам не сподобається. Оптимізація вихідного коду є важливою як з точки зору швидкості сканування сайту, так і з точки зору швидкості завантаження сторінок. Нещодавнє дослідження Google показало, що 53% користувачів, ймовірно, залишать сайт, який завантажується довше 3 секунд.

Швидкість завантаження сторінок сайту та рекомендації щодо покращення можна отримати за допомогою сервісу від Google:

Основні рекомендації щодо покращення швидкості завантаження сайту:

  • Вибрати якісний та швидкий хостинг.
  • Оптимізувати картинки на сайті (зменшити розмір та якість).
  • Прибрати непотрібні звернення до бази даних.

Юзабіліті та фактори поведінки

Юзабіліті сайту

Юзабіліті - це зручність використання та зрозумілий для відвідувачів дизайн та інтерфейс сайту. Чим зрозуміліша структура сайту, чим краще розміщені всі блоки та інформація, тим більше буде віддача і вища конверсія відвідувачів у покупців. Над зручністю сайту потрібно постійно працювати, дивитися який функціонал додають конкуренти, намагатися дати відповіді на всі приховані запити відвідувачів. Сайт повинен бути простим та зрозумілим!

Основні показники юзабіліті сайту, над якими варто працювати:

  • Зменшення показників відмови.
  • Збільшення часу перебування на сторінці.
  • Збільшення кількості переглянутих сторінок.

Основні фактори поведінки, які впливають на ранжування сайту в пошуковій видачі: час перебування на сайті, кількість переглянутих сторінок.

Останнім часом кількість трафіку з мобільних пристроїв почала перевищувати кількість трафіку з ПК та ноутбуків. Тому рекомендуємо створювати сайти з адаптивним дизайном. У мобільних дозволах адаптивного дизайну намагайтеся ще більше спростити меню та перевірити коректність виведення іншого функціоналу.

Якщо на сайті інтуїтивний і зрозумілий інтерфейс, прості форми реєстрації та оформлення замовлення або послуги, то продаж такого сайту на порядок вищий. Не можна займатися тільки збільшенням цільового трафіку завдяки просуванню сайту та без проведення робіт з покращення юзабіліті.

Інструменти для вебмайстрів: Google Webmaster Tools та Яндекс Вебмайстер

Додайте свої сайти в Google Webmaster Tools та Яндекс Вебмайстер - ці сервіси допоможуть знайти та виправити безліч помилок на вашому сайті. У тому числі знайти помилки, що повторюються, і додати сторінки з ними в disallow robots.txt. Без використання цих інструментів неможливо якісно провести оптимізацію!

Висновки

SEO-оптимізація сайту надзвичайно складний і трудомісткий процес, який складається з великої кількості завдань. Кожна дрібниця може вплинути на позиції сайту у пошуковій видачі. Під час проведення оптимізації сайту потрібно використовувати десятки різних програм та сервісів. Ми рекомендуємо провести повну оптимізацію сайту перед початком його просування зовнішніми посиланнями. Ось, власне, і все!

Перед початком просування сайту рекомендуємо ознайомитися зі статтями "" та "".


Хочете побачити швидке зростання вашого нового сайту в топ пошукових систем?
Тоді замовляйте SEO-оптимізацію сайту зараз!

Ваше повідомлення відправлено!
Помилка надсилання повідомлення