Що обрати: CMS чи конструктор для створення сайту

Робити сайт на CMS чи конструкторі. Вибір між унікальним та шаблонним дизайном

2052

Робити сайт на CMS чи конструкторі. Вибір між унікальним та шаблонним дизайном

ЧАС ПРОЧИТАННЯ 10 ХВИЛИН…

Вітаємо всіх тих, хто хоче запустити свій бізнес в інтернеті, а також тих, хто вирішив оновити дизайн своїх застарілих сайтів та створити новий, зручний, красивий та продає сайт!

У цій статті ми обговоримо найважливіші питання, які цікавлять більшість замовників на етапі вибору виконавців для створення сайту. Для зручності сприйняття ми постаралися поділити ці питання на кілька розділів:

  1. На якому движку (CMS) потрібно створювати сайт.
  2. Робити сайт на конструкторі чи ні.
  3. Використовувати шаблонний дизайн або робити унікальний.
  4. Що потрібно від виконавців.
  5. Яка така реклама або на що звернути увагу при створенні сайту.

На якому движку (CMS) потрібно створювати сайт

CMS (Content Management System) — це Система Управління Контентом (сайту). На IT жаргоні CMS ще називають "движок сайту". Своїми словами – це web-інтерфейс, який дозволяє керувати вмістом сайту (додавати, редагувати, видаляти).

Найпопулярніші CMS: Wordpress, ModX, Vamshop, Joomla, Drupal, OpenCart

Всі інтерфейси відносно однаково зручні. Відмінності можуть бути у кількості встановленого функціоналу. Але не завжди чим більше – тим краще. Так, на Wordpress часто встановлюють багато модулів, з яких більшість не використовується, що вкрай негативно впливає на швидкість завантаження сайту. Але в більшості випадків вам доведеться доплачувати встановлення модулів або доопрацювання необхідного функціоналу. Тому рекомендуємо продумати, разом із досвідченими фахівцями, який саме функціонал вам може знадобитися найближчим часом.

Наявність дірок у безпеці тих чи інших движків, про які ходять чутки, просто маркетингові чутки. Більш ніж за 10 років нашого досвіду роботи всього 1 сайт на Wordpress був зламаний через дірки в його безпеці. Скажімо більше: будь-який движок сайту ламається, за бажання, за кілька годин. Але ця робота коштує грошей і її дуже рідко замовляють, тому що за дешево хакери таким займатися не будуть, а великі гроші ніхто з ваших несумлінних конкурентів не платитиме, щоб вам тимчасово нагадати. Легше, простіше та оптимальніше ці гроші направити в рекламу свого ж проекту.

Висновки: CMS сайту повинні підбирати фахівці, які розуміють потреби своїх клієнтів зараз і в майбутньому.

Робити сайт на конструкторі чи ні

Конструктор сайтів (англ. site builder) — це online система для створення веб-сторінок, яка дозволить створювати сайти людям без знання мов програмування. На практиці ж на конструкторі просто не вимагає робіт верстальника, програміста і SEO менеджера ()

Найпопулярніші конструктори сайтів в Україні та СНД: Tilda, Wix, Weblium, Webflow

Розглянемо плюси та мінуси створення сайтів на конструкторі в порівнянні з сайтами, створеними на CMS з Унікальним Дизайном (УД).

Створення сайту на конструкторі або на CMS з УД
Параметри для порівняння
Сайт на конструкторі
Сайт на CMS з УД
Швидкість створення
2 тижні
від 1 місяця
Вартість створення (приблизно)
до 500 $
від 1000 $
Канали реклами
Тільки Google Ads
SEO просування та Google Ads
Функціонал
Підходить для більшості landing page та найпростіших інтернет магазинів
Підходить для всіх типів сайтів будь-якої складності

Основним нюансом реклами сайтів на конструкторах є те, що SEO оптимізація та просування сайту недоступні таким сайтам через брудний вихідний код, що робить сканування сайту для пошукових павуків вкрай скрутним.

Висновки: Сайт на конструкторі - відмінне рішення для клієнтів, хто обмежений бюджетом або не хоче багато вкладати в експериментальний проект. Оптимально підходить для landing page та не підходить для інтернет магазинів. Єдиний канал реклами – Google Ads.

Шаблонний або унікальний дизайн

Розглянемо плюси та мінуси створення сайтів на шаблонному дизайні порівняно з сайтами, для яких було розроблено унікальний дизайн.

Сайт на шаблоні в будь-якому випадку потрібно кастомізувати (змінювати). Часто такі доробки просто ламають весь дизайн і доводиться все одно проводити значні доробки, задіявши дизайнера, верстальника та програміста. У розрізі 2-3 років і сайт на шаблоні, і сайт з унікальним дизайном вимагатимуть безліч доопрацювань. Доробки на «чужий» CMS будуть дорожчими за доробки на «своїй». Тому через кілька років на шаблонний сайт Ви витратите більше, ніж на сайт з УД.

Створення сайту на шаблонному дизайні або сайт з УД
Параметри для порівняння
Сайт на шаблоні
Сайт з УД
Швидкість створення
1-3 тижні
від 1 місяця
Вартість створення (приблизно)
до 600-700 $
від 1000 $
Кількість конверсій (замовлень)
100%
від 120%

До складно прорахованих переваг сайту з УД відноситься: кількість клієнтів, які перейшовши на ваш сайт стануть постійними клієнтами.

Розмовляючи про сайти з шаблонним дизайном, не можна не згадати про сайти на платформі Prom.ua. Це популярна платформа, яка пропонує сумно-відомі шаблонні магазини на своєму движку. До переваг такого вибору варто віднести: швидкість створення та надзвичайно низьку вартість. До мінусів: відсутність можливості кастомізації дизайну (хоча розробник і має пару дизайнерських рішень), а також відсутність можливості просування в безкоштовній пошуковій видачі Google. Це хороший варіант, якщо Ви плануєте запускати інтернет магазин, але не впевнені у його прибутковості та тематиці товарів.

Висновки: Сайт з УД приносить від 20% більше продажів, ніж шаблонне рішення.

Приклад: сайт з УД принесе стільки ж продажів при рекламному бюджеті $400 на місяць, як шаблонний сайт при рекламному бюджеті $500 на місяць. Таким чином за 4 місяці сайт з УД дозволить заощадити 400 $. Це означає, що через 4 місяці Ви відіб'єте витрати на створення УД порівняно з шаблонним, а далі отримуватимете стабільно більше. За статистикою найчастіше різниця в конверсіях становить 30%. Не забувайте і про підвищену вартість доробок шаблонного сайту. Практика показує, що сайт із УД – однозначно правильне рішення навіть для короткострокової перспективи.

Що потрібно від виконавців

Розуміння мети клієнта та етапів, які потрібно подолати, для її досягнення.

Перед запуском робіт зі створення сайту та рекламної кампанії потрібно побудувати вірну стратегію розвитку, повідомити клієнта про заплановані бюджети, зорієнтувати за термінами та етапами робіт.

2 основні показники якості студії зі створення сайтів:

За створення якісного сайту відповідають такі IT фахівці, «чудова десятка»:

  • Team Lead (керівник/директор проекту)
  • Спеціаліст з юзабіліті (UX спеціаліст)
  • Дизайнер веб-графіки
  • Дизайнер брендбука (логотип, стиль, шрифт)
  • Верстальник
  • Програміст
  • Менеджер з оптимізації SEO
  • Контенщик
  • Копірайтер
  • Менеджер по роботі з клієнтами (часто його функцію поєднує у собі team lead)

Приклад опису робіт із створення сайту

Ми постараємося коротко описати, як відбувається процес створення сайту на прикладі створення інтернет магазину.

Менеджер по роботі з клієнтами в результаті діалогу із замовником отримує список завдань, які мають бути вирішені в результаті створення сайту. Далі Team Lead аналізує отримані завдання, тематику майбутнього сайту, сайти майбутніх конкурентів, робить позначки та передає їх своїй команді.

Мозковий штурм та аналіз тематики

UX фахівець та дизайнер веб-графіки приступають до створення таблиці порівняння 10 або менш основних сайтів конкурентів: їхньої блокової структури, функціоналу, точок взаємодії з клієнтом. Після цього вся команда вивчає отриману інформацію та проводить мозковий штурм. Під час якого аналізується шлях потенційного клієнта по сайту, його інтент (основні цілі, приховані наміри, питання, бажання), а також обговорюється функціонал та модулі, які потрібно створити на сайті, аналізуються та обираються оптимальні рішення реалізовані у конкурентів.

Прототипування

На даному етапі UX фахівець та дизайнер веб-графіки створюють чорно-білу блокову структуру сайту, яку демонструють замовнику перед тим, як приступати до створення дизайну в кольорі. Адже на даному етапі виправлення у структурі не вимагатимуть значних зусиль. Такий підхід дозволяє економити час та зменшує вартість створення проекту. На даному етапі SEO-менеджер також повідомляє, який функціонал потрібен на сайті з його точки зору.

Створення дизайну

На основі затверджених прототипів дизайнер починає створення web дизайну всіх блоків і сторінок сайту. Спочатку створюється та затверджується дизайн ПК версії сайту. Після цього дизайнер розпочинає створення адаптивного дизайну для мобільних дозволів (вид сайту на смартфонах, планшетах, ультрабуках). На цьому ж етапі підключається дизайнер брендбука, якщо ще не створений брендбук компанії (фірмовий стиль, логотип і шрифти). Паралельно за прототипами та нарисами дизайну починає працювати копірайтер, він створює продаючі заголовки, тексту, звернення до клієнта.

Верстка web графіки

Намальований дизайн (картинки) верстальник перетворює на вигляд (код), який надалі програміст застосує до обраного CMS сайту (движка сайту). На цьому етапі дизайнер, програміст та верстальник приходять до спільних компромісів, які дозволяють з мінімальними відхиленнями від створеного дизайну реалізувати макет для натягування його на CMS.

Застосування верстки до CMS, програмування, розробка необхідного функціоналу

На даному етапі програміст використовує зверстані блоки макета та застосовує їх до CMS. Також програміст розробляє необхідний функціонал, якого немає в движку сайту: поштові розсилки, ротатори банерів, інтеграцію з 1С або іншими системами CRM і т.п. На даному етапі SEO-менеджер, за потреби, просить внести необхідні виправлення для підвищення швидкості завантаження сайту, а також інші виправлення, які будуть помітні лише пошуковим системам.

Наповнення контентом

Після того, як сайт створений і затверджений замовником, контенщик і копірайтер приступають до його наповнення: створюють структуру категорій, створюють товари, наповнюють інформаційні сторінки (опис, доставка, про нас тощо). На всіх етапах створення сайту (прототипування, створення дизайну, запуск сайту, наповнення контентом) діалог із замовником у 90% випадків веде менеджер по роботі з клієнтами.

SEO оптимізація

Після створення та запуску інтернет магазину менеджер з проводить докладний аналіз сайту та дає завдання щодо внесення змін:

  • для програміста (виправлення структури Н-тегів, додавання мікророзмітки, OG та Twittercard розмітки, створення вірних карт сайту, виправлення інших SEO помилок);
  • для копірайтера (написання SEO-текстів відповідно до створеного ядра).

Це дуже спрощена структура етапів створення інтернет-магазину. Сподіваємося, що поверхове розуміння цих процесів дозволить Вам більшою мірою поринути у створення web ресурсу, який має приносити Вам основний прибуток у подальшому житті!

Часто якісне юзабіліті (зручність використання сайту) приносить більшу віддачу, ніж дуже красивий, але непрактичний дизайн. Часто класний дизайн жахливо верстається і сайт на фініші виглядає значно гірше, ніж у дизайні. Але ще частіше страждає інформаційна частина сайту через відсутність достатньої кількості контенту (тексту, фото, відео). Клієнти часто думають, що студія web-дизайну самостійно та без їхньої активної участі може повністю створити цікавий сайт. Що у більшості неординарних тематик, звичайно ж, є помилкою, яка призводить до менш блискучих результатів, ніж могли б бути.

Висновки: При замовленні послуг зі створення сайту дивіться на портфоліо студії дизайну, а також просіть надати успішні кейси з реклами проектів. Завжди ставте запитання. Досвідчені фахівці повинні зрозуміло описати що, як, коли і чому робитиметься.

На що звернути увагу під час створення сайту

Рекламна стратегія має бути розроблена та узгоджена із замовником ще до початку створення сайту. Тому що від неї залежить вибір движка сайту:

  • зробити на конструкторі та використовувати лише
  • зробити на CMS з унікальним дизайном та використовувати Google Ads +

Якщо вибрана рекламна стратегія включає просування сайту в органічному пошуку Google, то потрібно відразу продумати необхідну для цього структуру сайту: розділ статей, новин або блогу. Структура виведення текстової інформації залежить від її типу:

  • Новини, зазвичай у форматі блоку останніх новин, розміщуються на головній сторінці сайту. Також для них є окрема сторінка зі списком усіх новин. Якщо йдеться про новину-акцію, то посилання на неї часто розміщується на головному верхньому банері сайту.
  • Статті розміщуються також як і новини, але часто тематичне посилання на них додається на сторінку товару (наприклад: на пилососі посилання на статтю «як вибрати пилосос») якщо сайт має структуру інтернет магазину. До речі, статейне просування – чи не єдиний спосіб білого просування сайту.
Ваше повідомлення відправлено!
Помилка надсилання повідомлення